iSpring Suite tananyagszerkesztő

iSpring Suite tananyagszerkesztő használata

Az iSpring az egyik legnagyobb múltú e-learning tananyagfejlesztő eszköz. Előnye, hogy a PowerPointba beépülve, ismerős kezelőfelületen teszi lehetővé a digitális tananyagok fejlesztését, ezáltal rövidítve a betanulási folyamatot és gyorsítva a szerkesztést. Posztunkban bemutatjuk az iSpring Suite használatát!

Tananyagfejlesztés az online oktatásban

Tananyagfejlesztés az online oktatásban

Miért fontos a tananyagfejlesztés az oktatásban? A tanulási környezet átalakulásával egyre fontosabbá válik ez a kérdés: a régi tanulási módszerek lecserélődnek, a hagyományos, egyoldalú kommunikációra építő, “előadás-szerű” tanórák megváltoznak, a kompetenciák fejlesztése pedig egyre inkább digitális úton történik.

artiuclate-storyline-képzés

Articulate Storyline képzés: e-learning tananyagfejlesztői továbbképzésünk

Articulate Storlyine 3 vagy Articulate 360 programod van, de még nem tudod magabiztosan használni? Vagy esetleg haladó tippek érdekelnének, hogy még többet hozhass ki e-learning tananyagaidból? Bízd ránk magad: Storyline képzéseinken megtanítunk valódi élményt nyújtó e-learning tananyagokat fejleszteni!

Blended learning

Blended learning jelentése, a blended képzés jellemzői

A koronavírus miatti helyzetben előtérbe került az e-learning és a blended learning fogalma. Az iskolák és a tanárok a lehető leghatékonyabb és mindenki számára megfelelő módszerekkel igyekeznek biztosítani az oktatást. A pandémia egy olyan kényszerhelyzetet hozott létre, aminek hosszú távon is érezni fogjuk a hatásait: a berögzült tanulási módszerek helyett digitális megoldások kerültek fókuszba, ezzel valószínűleg nem csak a jelen, hanem a jövő oktatási re

e-learning-konferenciák-2021-ben

E-learning és digitális oktatási konferenciák 2021-ben

A távoktatás, digitális képzések szerepe most minden eddiginél fontosabb. A tapasztalatok megosztásának és a fejlődésnek fontos eszköze az oktatási informatikai témájú konferenciák, workshopok rendezése. Cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb hazai és nemzetközi e-learning konferenciákat, rendezvényeket, ahol az oktatók, képzésszervezők, adminisztrátorok és fejlesztők tapasztalatot cserélhetnek.

a halogatás

A halogatás pszichológiája – és a megoldás (lépésről-lépésre)

A halogatás egy rendkívül frusztráló, mindenkit érintő probléma. Legtöbbünk életét (tanulási, háztartási szokásainkat) végigkíséri ez a pszichológiailag igen erőteljes hatás, pedig van rá megoldás, ráadásul nem is bonyolult. Mostani cikkünkben olyan apró trükköket mutatunk be, amelyeket te is tudsz hasznosítani, legyél akár aktív halogató, vagy diákjait támogatni kívánó oktató.

Moodle 3.10

A Moodle 3.10 verziójának újdonságai

A Moodle fejlesztői továbbra is gőzerővel dolgoznak, a 3.9-es júniusi Moodle verziót 2020 végén követte a legújabb, 3.10-es. Mint minden esetben, ezúttal is érdemes frissíteni a legújabb verzióra, posztunkban a Moodle 3.10 újdonságait vesszük sorra.

A figyelem fejlesztése felnőttkorban is lehetséges

A figyelem: a tanulás egyik legfontosabb tényezője

Akár digitális, akár hagyományos képzésről van szó, a tanulás eredményességéhez, így az oktatás sikeréhez elengedhetetlen a tanulók elmélyült figyelme. A figyelem fejlesztéséért a tanulók, a felkeltéséért, megragadásáért és fenntartásáért a jól megtervezett tananyag tehet sokat. Cikkünkben ezzel kapcsolatos módszereket, praktikákat gyűjtöttünk össze.

totara-learn-13

TOTARA Learn 13: az új verzió bemutatása

Teljeskörű képzésszervezési funkcióinak és rugalmasságának köszönhetően a TOTARA Learn a világ egyik legnépszerűbb elearning és képzésmenedzsment rendszere. Az új, TOTARA Learn 13 verziószámot viselő kiadás minden eddiginél több lehetőséget biztosít az online és offline képzések szervezésének és nyomon követésének támogatására.

önálló tanulás támogatása

Az önálló tanulás támogatása: tanulási stratégiák, módszerek

Az önálló tanulás képessége az egyik legfontosabb képesség napjaink gyorsan változó világában. Ahhoz, hogy folyamatosan tudjunk alkalmazkodni a modern élet új kihívásaihoz, folyamatosan fejlesztenünk kell magunkat. Posztunkban az önálló tanulás lényegét és a támogatására szolgáló technikákat, eszközöket mutatjuk be.

moodle-plugin-bővítmény-telepítés

Moodle pluginek: modulok telepítése, frissítése, kezelése

Előfordulhat, hogy egy új online oktatási funkció megvalósítására egyedi fejlesztés helyett a Moodle e-learning rendszer adminisztrátorának gyorsabb megoldásra van szüksége. A Moodle szerencsére erre is nyújt megoldást: rengeteg kiegészítő plugin, modul, bővítmény tölthető le ingyenesen hozzá. Megmutatjuk, hogyan lehet ezeket egyszerűen telepíteni, beállítani, karbantartani!

hatékony kommunikáció

Hatékony kommunikáció: az önérvényesítés gyakorlati alkalmazása

Mitől lesz a kommunikáció hatékony, mi az az asszertív kommunikáció, és hogyan sajátítható el az önérvényesítés a gyakorlatban?

totara-12-gdpr

A Totara Learn 12 és a GDPR megfelelőség

Bár több mint 2 éve lépett hatályba a GDPR szabályozás, munkánk során még mindig találkozunk olyan szervezetekkel, akik napi szinten küzdenek a rendelet által támasztott követelményeknek való megfeleléssel. A személyes adatok kezelése e-learning- és képzésmenedzsment rendszereknél is kardinális kérdés, így a TOTARA Learn 12-es verziója újdonságainak áttekintése mellett nagy hangsúlyt fektetünk a GDPR funkciókra is.

animáció-készítés-egyszerűen

Animáció készítés egyszerűen – Vyond használata a gyakorlatban

A tanulók figyelem hosszú szövegek olvasása közben jelentősen csökkenhet, ami nincs jó hatással a tanulás hatékonyságára sem. E-learning tananyagainkat ezért is színesítjük animációkkal, amik az érdeklődés fenntartása mellett a megértést is segítik. Megmutatjuk, hogyan készíthet Te is gyorsan és költséghatékonyan egyszerűbb animációkat tananyagaidba!

moodle-3.9-újdonságok

A Moodle 3.9 verziójának újdonságai

2020. június 15-én menetrendszerűen megérkezett a Moodle legújabb alverziója, amely újabb kifejezetten jól hasznosítható funkciókat és kisebb arculati ráncfelvarrást hozott magával. Ügyfeleinknek, partnereinknek és minden Moodle felhasználónak jó szívvel tudjuk ajánlani az erre a verzióra való frissítést. A következő posztból az kiderül, hogy miért, azaz milyen Moodle 3.9 új funkciók állnak rendelkezésünkre?

storyline-3-vs-articulate-360

Articulate Storyline 3 vs Articulate 360 – Melyik e-learning tananyagszerkesztő kell nekem?

Elearning tananyagfejlesztői oktatásainkon, workshopjainkon sokszor teszik fel nekünk a kérdést, hogy mi a különbség az Articulate Storyline 3 és az Articulate 360 között? Melyik a jobb, melyiket érdemes választani?

gamifikacio-az-oktatasban

Gamifikáció az oktatásban: Jelentése, működése a gyakorlatban

Mi a gamifikáció jelentése, hogyan hat a digitalizáció és a játékipar fejlődése a világra, és miként alkalmazható a gamifikáció az oktatásban?

Didaktikai feladatok

A didaktikai feladatok és az oktatási módszerek, munkaformák

Mi az a didaktika, melyek a különböző didaktikai feladatok és fogalmak, milyen didaktikai célok és tanítási módszerek léteznek?

Kooperatív tanulás

A kooperatív tanulás jellemzői, alapelvei és eszközei

Mi az a kooperatív tanulás? Mit takar a kooperatív munka, a kooperatív tanulásszervezés fogalma? Milyen kooperatív módszerek és eszközök vannak? Ebben a posztban többek között ezekre a kérdésekre keressük a választ.