Didaktikai feladatok

A didaktikai feladatok és az oktatási módszerek, munkaformák

Mi az a didaktika, melyek a különböző didaktikai feladatok és fogalmak, milyen didaktikai célok és tanítási módszerek léteznek?

Kooperatív tanulás

A kooperatív tanulás jellemzői, alapelvei és eszközei

Mi az a kooperatív tanulás? Mit takar a kooperatív munka, a kooperatív tanulásszervezés fogalma? Milyen kooperatív módszerek és eszközök vannak? Ebben a posztban többek között ezekre a kérdésekre keressük a választ.

Oktatási módszertanok

Oktatási és pedagógiai módszerek – tanítás a gyakorlatban

Tanítóként, tanárként, egyetemi oktatóként vagy éppen egy céges tanfolyam előadójaként, trénereként számos oktatási módszer közül választhatunk. Ebben a posztban csak az általunk legfontosabbnak ítélt pedagógiai módszereket mutatjuk be, amelyek az oktatás során alkalmazhatóak. A hagyományos, tantermi tanítási módszerek mellett természetesen kitérünk ezek e-learning keretében alkalmazható alternatíváira is.

A koncentráció fejlesztése, az összpontosítás az íjászatban is kulcsfontosságú.

Az összpontosítás, a figyelem és a koncentráció fejlesztése

A koncentráció fejlesztése alapvető fontosságú. Ha valaki magas szinten képes összpontosítani az általa végzett tevékenységre, legyen szó tanulásról vagy munkáról, a siker kódolva van. Ennek hiányában azonban komoly nehézségekkel találja magát szemben az élet számos területén.

Távoktatási eszközök

Gyorsan rendelkezésre álló és könnyen használható online oktatási eszközök – Microsoft O365, PowerPoint és Teams

Szeretnénk segítséget nyújtani azoknak, akik még a rendkívüli helyzetekben is azért küzdenek, hogy a mindennapi oktatásuk színvonalát tartani tudják, annak ellenére, hogy nem tudnak személyesen találkozni diákjaikkal. Gyorsan elérhető és könnyen kezelhető a Microsoft termékcsalád két alkalmazása, melyeket ebben a bejegyzésben be is mutatunk.

Jó tananyag

Szeretnél olyan e-learning tananyagokat, amelyekkel valóban változást érhetsz el?

Összeszedtük Neked az elmúlt években gyűjtött tapasztalatainkat, amelyek érvényesek a kosárlabda edzéseket bemutató videóktól a pénzügyi ismereteket átadó interaktív tananyagokig minden területen. Mi ezen szempontok mentén dolgozunk.

Tananyagfejlesztés folyamata

Az e-learning tananyaghoz vezető út

Kíváncsi vagy rá, hogyan látunk hozzá egy tananyag fejlesztéséhez? Semmiképpen sem a fejlesztéssel kezdjük. A tervezés az e-learning szakmában is kulcsa a sikeres kivitelezésnek.

Interaktív tananyag

Az interaktivitás alap, amire építkezhetünk szöveges, videós és szimulációs építőelemekkel

Mi már leszoktunk arról, hogy tananyag típusokban gondolkozzunk - rögzítettük, hogy interaktív keretben dolgozunk és ezt töltjük fel multimédia elemekkel. Legyen szó videóprezentációról, kisfilmről, animációról, infografikáról, képernyővideóról, vagy szoftverszimulációról.

Moodle

E-learning funkciók egyszerűen, gyorsan, praktikusan – Moodle

Szeretnéd meghonosítani az oktatást és ezen keresztül az e-learning-et a szervezetedben? Mi lenne jobb kiindulópont, mint az egyetemek által használt megoldás, a Moodle?

Totara

E-learning és képzésmenedzsment a nagyvállalatoknál – Totara

A szervezeted életének mindennapos részét képezik a különböző képzések? Szeretnéd automatizálni a képzésszervezési feladatokat? Korlátozottak az erőforrásaid? Figyelmedbe ajánljuk a Totarát!

Digitális tanterem

A digitális tanterem alapvető funkciói

Most barátkozol az e-learning-gel? Kíváncsi vagy rá, hogy milyen alapvető funkciókkal érdemes tervezned, ha a digitális oktatás felé veszed az irányt? Ha igen, akkor ez a bejegyzés neked szól!

Oktatás

Bemutató, workshop, oktatás

Az e-learninghez kötődő ismeretek egészen komoly mélységekig terjedhetnek, ezért olyan oktatási szolgáltatást alakítottunk ki, amelyben tematikusan megtalálhatók az alap és haladó ismeretek a Moodle, a Totara és az Articulate Storyline szoftverhez, valamint az oktatás-módszertani tudnivalókhoz kötődően. A tematikát, az oktatás formáját és hosszát rugalmasan tudjuk igazítani az adott szituációhoz és az igényeidhez.

Tévhitek

3 általános tévhit az e-learning világában

Az e-learning-hez kötődően több tévhittel találkoztunk már, amelyek potenciálisan elhomályosítják az oktatás alapvető céljait. Ebben a bejegyzésben a 3 leggyakoribb magabiztos kijelentő/felkiáltó mondat végén cseréljük a felkiáltójelet kérdőjelre.

Szoftverszimuláció

Szoftverszimuláció

Most vezettetek be egy új rendszert, amit üzleti szempontból fontos lenne használni, de a kollégák küzdenek a kezelésével? Kritikus adatokat tartalmaz, amelyekkel tilos játszadozni? Nincs egy teszt felület, amin lehetne gyakorolni? Mutatjuk a megoldást!

GYIK

Ti kérdeztétek tőlünk

Régóta foglalkozunk e-learning-gel, ezért időnként hajlamosak vagyunk olyan információkat alapvetésnek gondolni, amelyek nem azok. Ebből kifolyólag összeállítottunk egy olyan kérdés listát, amelynek kérdéseivel többször találkoztunk már. Ha kérdésed támadna, keress minket bizalommal a Kapcsolat menüpontra kattintva, vagy nézz körül ebben a bejegyzésben!

E-learning rendszerek

Az e-learning rendszerek funkcióin túlmutató igények

A Moodle és Totara rendszerek nyílt forráskódúak, ami azt jelenti, hogy szükség esetén lehetőségünk van további funkciókkal kiegészíteni a működésüket. Ebben a bejegyzésünkben bemutatjuk, hogy mely funkciók merülnek fel leggyakrabban, mint továbbfejlesztési igények.