A szervezeted életének mindennapos részét képezik a különböző képzések? Vagy épp ellenkezőleg, most szeretnétek egy új, modern továbbképzési rendszert beindítani? Mindkettőre megoldást nyújt az e-learning funkciók mellett a képzésszervezési funkciókat is hatékonyan automatizáló TOTARA Learn távoktatási és képzésmenedzsment rendszer.

Mi AZ A TOTARA?

A TOTARA Learn egy kifejezetten nagy szervezetekre szabott képzésmenedzsment rendszer, amely a Moodle rendszer e-learning eszköztárára alapoz, annak logikáját és felépítését megtartja. Ugyanakkor kiegészíti azokkal

a képzésszervező- és tudásmenedzsment funkciókkal is, mellyel az e-tanulás mellett megvalósítható a jelenléti képzések menedzselése, kezelhető a munkavállalók egyéni képzési előrehaladása és teljesítményértékelése is.

Totara

A TOTARA Learn központi gondolata, hogy a képzésekhez kapcsolódnak olyan elválaszthatatlan HR és vezetői igények, amelyeket egy rendszerben érdemes megvalósítani – így egy új dimenzió került kialakításra az e-learning alapfunkcióira támaszkodva. A TOTARA Learn hivatalos magyarországi arany minősítésű partnereként készítettünk egy rövid összefoglaló videót, érdemes megnézned!

Felkeltette az érdeklődésed? Keress minket, és válaszolunk a kérdéseidre!

E-learning funkciók

A következőkben 5 fő területre összpontosítva bemutatjuk Neked a TOTARA Learn funkciókészletét. Ahogy korábban már írtuk,

a TOTARA Learn mindenre képes, amire a Moodle (vagy bármilyen más) e-learning rendszer,

így az itt felsorolt funkciók ismerősek lehetnek, éppen ezért csak címszavakban, felsorolásszerűen ismertetjük őket:

  • e-learning tananyagok (SCORM szabvány szerint) lejátszása
  • egymozdulatos tartalommegosztás, fájlok fel- és letöltésének lehetősége
  • beépített tananyagszerkesztő az e-learning tartalmak gyors előállításához
  • tesztek, vizsgáztatás, kérdésbankok kezelése, véletlenszerű vizsgagenerálás
  • beadandó feladatok, csoportmunka, peer review kezelése
  • jogosultságkezelés, szabadon felépíthető kurzusstruktúra
  • fórum, chat, belső üzenetküldés, blogolási lehetőség
  • fogalomtár, wiki modul
  • egyedi profil oldal, badge (kitüntetés) rendszer, többnyelvűség
  • egyszerűen kezelhető szerkesztési, formázási lehetőségek minden tartalomhoz, programozási és egyéb előismeretek nélkül
  • integrálási lehetőség más rendszerekhez
Totara tevékenységek

Az e-learning rendszerek részletesebb jellemzőihez ajánljuk figyelmedbe blogunkat. A következőkben kifejtett funkciók már mind a TOTARA Learn sajátjai, melyek megkülönböztetik azt az e-learning keretrendszerektől.

Szervezeti hierarchia leképezése

A TOTARA Learn rendszerben lehetőség van egy vállalati hierarchia felépítésére, szervezeti egységek (organization) és beosztások (position) felvételére, az egyes felhasználók vezetőinek beállítására. A szervezeti egységek és beosztások felhasználókhoz rendelhetők, így lehetővé válik a valóban

szervezeti egység és beosztás alapú képzésmenedzsment.

A vállalati hierarchia ilyenfajta leképezése két ponton is hasznos eszköz a szervezeteknek:

  1. egyrészről könnyen automatizálhatóvá tehető a képzésszervezés, beállítható például, hogy az ügyfélszolgálat beosztáshoz milyen képzések tartoznak, így ha egy új ügyfélszolgálatos munkatársat vesz fel a cég és a rendszerben hozzárendeli a megfelelő beosztást, akkor a munkatárs automatikusan beiratkoztatásra kerül az adott képzésbe,
  2. továbbá a riportok adattartalma is egyszerűen korlátozható, például hogy a vezető csak a saját beosztottjaira vonatkozó információkhoz jusson.
Totara hierarchia

Képzésszervezés automatizálása

A TOTARA Learn rendszer segítségével lehetőség adódik a vállalati képző központ által létrehozott képzési programok, valamint a dolgozó saját maga vagy közvetlen felettese által választott egyéni képzési tervek összeállítására. Egy képzési program gyakorlatilag egymás után rendelt kurzusok vagy kurzuscsoportok összességét jelenti – de lehetőség van kompetencia alapú programok létrehozására is. Egy képzési program létrehozásakor tehát például a vállalat központja előírhatja adott beosztású / szervezeti egységben dolgozók számára, hogy mely kurzusokat kell elvégezniük, és ezen kurzusok között milyen logikai feltételrendszer áll fenn. A rendszer ezekhez automatikusan generált értesítő és figyelmeztető üzeneteket is párosít.

A testreszabható képzési tervek segítségével egyéni tanulási tervek állíthatók össze az adott szervezet szabályai alapján. Lehetőség van úgy beállítani a rendszert, hogy a dolgozó saját magának is válogathasson kurzusokat (akár kompetenciákon keresztül), szükség esetén felettesi jóváhagyással a képzési terv véglegesítéséhez. Egyéb esetben elképzelhető, hogy kizárólag a felettes állítja össze a képzési tervet, ilyenkor a felület egy visszajelzésként és útmutatóként szolgál a dolgozó számára, hogy hol tart a folyamatban.

A tanúsítvánnyal (lejárattal) rendelkező képzések gyakorlatilag olyan képzési programok, amelyekhez tanúsítvány (licensz) kapcsolható. Ahogyan a képzési programoknál, itt is hozzáadható több kurzus (vagy kompetencia) és külön beállítható, hogy a tanúsítvány első megszerzéséhez, valamint a megújításához milyen kurzusok elvégzése szükséges és milyen sorrendben. Ezen kívül természetesen paraméterezhető a tanúsítvány lejárati ideje, valamint, hogy a lejárati idő előtt mennyi idővel lehet elkezdeni az adott licenszelt képzés megújítását. Ilyen formán

a képzésszervezésnek nem kell egyenként Excel táblák tömegében nyilvántartani az adott esetben több ezer munkavállaló képzéseinek előzményét és esedékességét – ezt a TOTARA Learn elvégzi helyette.

Totara programok

Fejlett riportolási rendszer

A TOTARA Learn rendszer sokat fejlesztettek a riportolási képességeken a Moodle rendszerhez képest, így a több előre definiált riporton kívül egy könnyen kezelhető egyedi riportkészítő felület is kialakításra került.

A rendszer több mint 40 beépített riportot tartalmaz, de az egyedi riportkészítő felületen tetszőleges oszlopokból álló riportokat is összeállíthatunk, megadhatjuk a szűrési feltételeket és a lebontási dimenziókat is – mindezt programozási ismeretek nélkül, pusztán a felhasználói felületet használva.

Az így elkészített riportok hozzáférhetőségét is egyedileg korlátozhatjuk mind a megtekintést, mind az adattartamot illetően. További feldolgozásra pedig a rendszer lehetőséget kínál Excel, CSV, vagy PDF formátumú exportálásra is.

Totara riportok

Jelenléti tréningek kezelése

A TOTARA Learn rendszer alkalmas a jelenléti képzések támogatására, akár csak tisztán tantermi (illetve kevert) képzések rögzítésére is. A rendszerben

könnyedén hozhatunk létre jelenléti kurzusokat, amelyek segítségével kezelhető a dolgozói fel- és lejelentkezés, véletlenszerűen sorsolt várólisták is, a jelenléti ívek digitális rögzítése és az üzenetküldés is.

A TOTARA Learn rendszerben különböző automatikus értesítések is küldhetők a felhasználók számára (pl. a képzések és vizsgák meghirdetésének vagy visszavonásának eseményekor), továbbá képes kezelni a szervezet infrastruktúráját, rögzíthetők a rendelkezésre álló oktatótermek és eszközök (projektorok stb.), a rendszer pedig figyelmeztet ezek esetleges időbeli párhuzamos felhasználásakor.

Totara - helyszíni események

Aki idáig jutott, talán már nem lepi meg, hogy a rendszert az e-learning rendszerek között elsőként készítették fel a 2018-as GDPR szabályozásra!

Milyen IT infrastruktúrára van szükség a TOTARA Learn használatához?

Mivel a TOTARA Learn egy teljesen online alkalmazás, kliens oldalról csak egy korszerű és naprakész böngészőre van szükség. Így tehát a tanulóknak, oktatóknak, képzésszervezőknek, adminisztrátoroknak gyakorlatilag semmilyen előtelepítést nem kell végezniük – sőt, a rendszert akár mobiltelefonról is elérhetik. A TOTARA Learn központjában továbbá jelenleg is zajlik egy dedikált mobilalkalmazás fejlesztése, amelyen keresztül a közeljövőben teljesen mobilra optimalizáltan használható a rendszer.

Totara infrastruktúra

Szerver oldalról a TOTARA Learn rugalmasan támogatja mind a Linux (ajánlott), mind a Windows operációs rendszereket. Az adatbázis tekintetében a hivatalosan ajánlott a MySQL, de használható más is (pl.: MariaDB, PostgreSQL, MSSQL). Az alkalmazást a Moodle-ből kiindulva PHP nyelven írták meg, annak kódját folyamatosan frissítik. A rendszerhez jellemzően havonta jelenik meg minor szintű frissítés, míg új funkciókkal gazdagított főverzió váltások évente kerülnek publikálásra a központi TOTARA részéről.

Mi a TOTARA Learn díjszabása, és hogyan történik a bevezetése?

Fontos megjegyezni, hogy a Moodle e-learning rendszerrel ellentétben a TOTARA Learn képzésmenedzsment rendszer licenszdíjas termék, melyet rajtunk, a TOTARA magyarországi partnerén keresztül lehet beszerezni. Természetesen cégünk vállalja a rendszer bevezetésének informatikai és pedagógiai támogatását, folyamatos üzemeltetését és karbantartását is.

A TOTARA Learn bevezetésének jellemzően 3 fő költségtétele van:

  1. TOTARA Learn licenszdíj, mely felhasználószám alapján sávos rendszerben kerül meghatározásra (500 – 3.000 – 5.000 – 10.000 – 20.000 – 50.000 – 250.000 – 500.000 sávok között).
  2. Egyszeri bevezetési díj, mely projektvezetőink, szaktanácsadóink és informatikusaink munkájának költségét fedezi. Ennek keretében telepítjük, testreszabjuk és paraméterezzük az Te cégedhez igazítva a rendszert; segítünk a folyamatok kidolgozásában, az első képzések beindításában.
  3. Havi támogatási díj, melynek keretében szakértőink folyamatos rendelkezésre állását biztosítjuk a rendszer zökkenőmentes használatához.
Totara Gold

Cégünk több mint 10 év tapasztalattal és megfelelő kompetenciákkal rendelkezik egy teljeskörű TOTARA Learn bevezetés megvalósításához. Árainkat minden esetben egyedileg, a Megrendelőink igényeihez és lehetőségeihez igazítjuk.

VEDD FEL E-LEARNING CSAPATUNKKAL A

KAPCSOLATOT

AZ ALÁBBI ELÉRHETŐSÉGEKEN

+36 30 606 3317

Kapcsolat

Keress minket, és beszéljük át a TOTARA bevezetés részleteit!