E-gyorstalpaló

E-gyorstalpaló sorozat: A LinkedIn használata: így hozható ki a legtöbb a felületből

Posted

A LinkedIn használata szinte elengedhetetlen bizonyos iparágakban.
Sharing is sexy!

A LinkedIn használata szinte elengedhetetlen bizonyos iparágakban. Azonban korántsem mindegy, miképp alakítjuk ki profilunkat, osztjuk meg eredményeinket és építünk kapcsolatot másokkal. E-gyorstalpaló sorozatunk következő része aktív és passzív álláskeresőnek egyaránt hasznos segítséget jelenthet!

Mi is pontosan a LinkedIn, és mire használható?

A LinkedIn egy üzleti közösségi hálózat, amely lehetővé teszi, hogy kapcsolatot építs másokkal, munkahelyet keress, toborozz, megoszd a tapasztalataidat és az eredményeidet. Az egyszerűen használható közösségi felület remek lehetőséget nyújt a szakmai hírnevünk építésére és a kapcsolattartásra iparágunk többi szereplőjével.

Miért fontos a LinkedIn használata?

A több mint 20 éve működő LinkedIn a világ legnagyobb szakmai közössége, melynek a cikk publikálásakor 1 milliárdot meghaladó felhasználója van, több mint 200 országból. Következzen pár fontos statisztika a felületről, mely szemlélteti, miért elengedhetetlenül fontos a LinkedIn használata számos iparágban!

  • A LinkedIn-felhasználók közül több mint 200 millió az Egyesül Amerikai Államokból származik.
  • A közösségi felületre több mint 227 millió felhasználó regisztrált az EU tagállamaiból.
  • A LinkedIn-felhasználók többsége 59,1%-a, 25-34 év közötti.
  • Azonban nem csupán fiatal pályakezdők használják a platformot. Érdekesség, hogy LinkedInen 61 millió vezető pozícióban dolgozó személy és 40 millió üzleti döntéshozó regisztrált.
  • A közösségi felületen az alábbi iparágak dolgozói vannak a legnagyobb számban jelen:
    • Információs technológia és szolgáltatások
    • Egészségügy
    • Építészet
    • Kiskereskedelem
    • Oktatás
    • Pénzügy
    • Számvitel
  • Több mint 1 millió magyar személy rendelkezik LinkedIn-profillal.

Bár a LinkedIn is egy közösségi platform, tévedés lenne a Facebookkal, TikTokkal vagy YouTube-bal összekeverni, hiszen teljesen más a célja. A LinkedIn sokkal inkább a kapcsolatok építéséről, munkakeresésről, toborzásról, szakmai kredibilitásunk fokozásáról szól, mintsem a szórakozásról vagy kikapcsolódásról.

A LinkedIn használata: 4 tipp ahhoz, hogy a legtöbbet hozd ki a közösségi felületből

Most, hogy röviden áttekintettük, miért érdemes regisztrálni saját LinkedIn-fiókot, érdemes arról is szót ejteni, miképp javasolt használni a felületet. Következzenek a legfontosabb tanácsok!

1. Hozz létre egy meggyőző profilt!

Az első és talán legfontosabb, hogy meggyőző, tudatosan összeállított és az iparági sztenderdeknek megfelelő profilt hozz létre. Mutatjuk, mire érdemes figyelni!

  • Válassz professzionális fényképet, amely megbízhatóságot sugall! Kerüld a rossz minőségű, telefonnal készült vagy rosszul megvilágított képeket!
  • A név alatt található részt headline-nak, vagyis főcímnek nevezik, itt adható meg beosztásod. Válassz deskriptív, ugyanakkor kreatív megnevezést, amely jól összefoglalja pozíciódat! Kerüld a túl generikus és száraz headline szövegeket!
  • A summary, vagyis összegzés résznél maximum 2000 karakterben mutatkozhatsz be, ez körülbelül 300-500 szó. Itt érdemes a legfontosabb tapasztalatokat, képességeket és eredményeket vázlatosan, meggyőző stílusban bemutatni. Érdemes figyelni az olvashatóságra és tagolásra, hiszen a legtöbb rekruter elsőként ezt a szekciót nézi át.
  • Fontos, hogy profilunkon bemutassuk tapasztalatainkat és eredményeinket. Ezeknél a részeknél érdemes részletesen kifejteni eredményeinket, egyetemi aktivitásunkat, munkaköri feladatainkat.
  • Ne feledkezzünk meg a képességek megadásáról sem.
  • Amennyiben nehezen találsz ötletet, bátran inspirálódj más felhasználók fiókjából!

2. Ügyelj a részletekre!

A LinkedIn használata igazán egyszerű, azonban, ha valóban profi fiókot szeretnél, akkor érdemes az apró részletekre is figyelni. Íme pár apróság, amely segíthet kitűnni a tömegből!

  • Mindenképp erősítsük meg mások képességeit, és ezzel fokozzuk a valószínűségét, hogy kapunk mi is ilyen visszajelzést.
  • Kérjünk ajánlást munkatársainktól, főnökünktől és olyan személyektől, akik örömmel megerősítik szakmai képességeinket és eredményeinket!
  • Használjunk egyedi URL-t az oldal által generált betű- és számkód helyett!
  • Ne feledkezzünk meg az egyedi borítókép használatáról! Akárcsak a profilkép esetén, itt is érdemes az iparági normákat figyelembe venni. Egészen más jelenti a megfelelő borítóképet egy grafikus dizájner számára, mint egy kutatóorvos esetén.
  • Ne feledkezzünk meg a kulcsszavak használatáról a headline és summary részeken! Ez segíthet abban, hogy a rekruterek könnyebben ránk találjanak!
  • Törekedj arra, hogy a bemutatkozó kreatív és szellemes legyen! Ez segíthet abban, hogy profilod emlékezetes legyen!

3. Építs hálózatot tudatosan, légy aktív és ossz meg tartalmakat!

A LinkedIn használata segíthet a szakmai kapcsolatok építésében, éppen ezért fontos a hálózat tudatos építése. Következzen pár gyakorlati tipp!

  • Add hozzá a hálózatodhoz a munkatársaidat! Ez triviális lépésnek tűnhet, mégis sokan megfeledkeznek róla.
  • Ezt követően add hozzá a hálózatodhoz az ügyfeleket, beszállítókat és üzleti partnereidet!
  • Lépj be releváns csoportokba és légy aktív! Válaszold meg a szakmai kérdéseket, kezdeményezz beszélgetéseket, oszd meg a tapasztalataidat!
  • Fontos, hogy a LinkedIn egy szakmai közösségi felület, így itt a magánbeszélgetések helyett érdemes a szakmai témákra fókuszálni!

4. Kerüld a gyakori hibákat!

A fenti tanácsok követése mellett érdemes külön kiemelni a leggyakoribb hibákat, melyek ronthatják a LinkedIn-profilunk megítélését.

  • Ne jelöljünk be tömegesen másokat, mert ez negatív fényt vethet ránk. Ehelyett érdemes tudatosan építeni profilunkat és az iparágunk fontos szereplőit a hálózatunkhoz adni!
  • Használjunk angol nyelvet, de ügyeljünk a megfelelő nyelvhasználatra.
  • Kerüljük az unprofesszionális elírásokat és nyelvi hibákat!
  • Új végzettséget szereztél? Előléptettek, netán jelentős szakmai díjat kaptál? Ne felejtsd aktualizálni tartalmaidat! Egyes felmérések szerint a felhasználók több 50%-a nem frissíti adatait!
A a LinkedIn belépés lehetséges email címmel és Google fiókkal is.

Gyakori kérdések és válaszok

Hol található a LinkedIn-belépés?

A LinkedIn-belépéshez kövesd az alábbi egyszerű lépéseket:

  1. Menj a https://hu.linkedin.com/ oldalra!
  2. Itt válaszd a „Continue with Google” (belépés Google-fiókkal) vagy „Sign in with mail” (belépés e-maillel) opciót!
  3. Ezt követően add meg a belépési adataidat, majd kattints a továbblépésre utaló gombra!
  4. Amennyiben nem emlékszel a jelszóra, kérhetsz emlékeztetőt, melyet a regisztrációkor megadott e-mail-címre küldenek.

A LinkedIn álláskeresésre is használható?

Természetesen! A LinkedIn egyik legértékesebb tulajdonsága, hogy a fejvadászok és cégek előszeretettel használják toborzásra.

Használható a LinkedIn magyar nyelven?

Célszerű angol nyelven használni a LinkedIn felületét, mivel a legtöbb felhasználó ezen a nyelven kommunikál.

Hogy lehetséges a LinkedIn-profil törlése?

A LinkedIn-profil törlése pofonegyszerű, mutatjuk, hogyan lehetséges:

  1. Bejelentkezést követően kattints a profil ikonra.
  2. Válaszd a „Settings & Privacy” (beállítások) lehetőséget.
  3. Ezt követően kattints az „Account management” (fiók kezelés), majd „Account preferences” (fiókbeállítások) részre.
  4. Itt válaszd a „Change” (megváltoztatás), majd „Close account” (fiók törlése) lehetőséget.
  5. Ezt követően pedig a „Next” lehetőséget.
  6. Végül add meg a jelszavad, és kattints ismét a „Close account” gombra.

Digitáliskészség-fejlesztő tananyagot keresel?

Hasznosnak találtad a cikkünket? A digitális készségek fejlesztése az élet minden területén jól jöhet. Ha szeretnéd e-learning-tananyagokkal segíteni a digitális készségeid fejlődését, akkor jelentkezz díjmentes e-learning-képzéseinkre! A jelentkezés teljesen kockázatmentes, hiszen semmilyen kötelezettséggel nem jár. A tananyag önálló tanulással, a saját időbeosztásod szerint, bárhonnan elvégezhető. A kurzusok teljesítése körülbelül 4 órát vesz igénybe. A határidőig sikeres vizsgát tevők hivatalos felnőttképzési tanúsítványt kapnak!

Jelentkezés a digitáliskompetencia-fejlesztő képzésre!

    Tetszett a cikk? Szeretnél a témában ingyenesen tovább tanulni?

    Akkor iratkozz fel, és küldünk egy e-mailt, ha díjmentes, online kurzust indítunk!

    0% spam, 100% online oktatás.

    A feliratkozással elfogadod az adatkezelési tájékoztatót.

    SKOLL

    A SKOLL az egyik legnagyobb, kifejezetten online oktatással, e-learning rendszerekkel, digitális tananyagokkal foglalkozó hazai vállalkozás. Csapatunkat pedagógusok, forgatókönyvírók, grafikusok, videós stáb, programozók és tananyagfejlesztők egyaránt erősítik. Több mint 10 éves tapasztalattal teljesen lefedjük az e-learning komplex értékláncát.

    SKOLL Learning Technologies Kft.

    Sharing is sexy!