A LinkedIn használata szinte elengedhetetlen bizonyos iparágakban. Azonban korántsem mindegy, miképp alakítjuk ki profilunkat, osztjuk meg eredményeinket és építünk kapcsolatot másokkal. E-gyorstalpaló sorozatunk következő része aktív és passzív álláskeresőnek egyaránt hasznos segítséget jelenthet!
Mi is pontosan a LinkedIn, és mire használható?
A LinkedIn egy üzleti közösségi hálózat, amely lehetővé teszi, hogy kapcsolatot építs másokkal, munkahelyet keress, toborozz, megoszd a tapasztalataidat és az eredményeidet. Az egyszerűen használható közösségi felület remek lehetőséget nyújt a szakmai hírnevünk építésére és a kapcsolattartásra iparágunk többi szereplőjével.
Miért fontos a LinkedIn használata?
A több mint 20 éve működő LinkedIn a világ legnagyobb szakmai közössége, melynek a cikk publikálásakor 1 milliárdot meghaladó felhasználója van, több mint 200 országból. Következzen pár fontos statisztika a felületről, mely szemlélteti, miért elengedhetetlenül fontos a LinkedIn használata számos iparágban!
- A LinkedIn-felhasználók közül több mint 200 millió az Egyesül Amerikai Államokból származik.
- A közösségi felületre több mint 227 millió felhasználó regisztrált az EU tagállamaiból.
- A LinkedIn-felhasználók többsége 59,1%-a, 25-34 év közötti.
- Azonban nem csupán fiatal pályakezdők használják a platformot. Érdekesség, hogy LinkedInen 61 millió vezető pozícióban dolgozó személy és 40 millió üzleti döntéshozó regisztrált.
- A közösségi felületen az alábbi iparágak dolgozói vannak a legnagyobb számban jelen:
- Információs technológia és szolgáltatások
- Egészségügy
- Építészet
- Kiskereskedelem
- Oktatás
- Pénzügy
- Számvitel
- Több mint 1 millió magyar személy rendelkezik LinkedIn-profillal.
Bár a LinkedIn is egy közösségi platform, tévedés lenne a Facebookkal, TikTokkal vagy YouTube-bal összekeverni, hiszen teljesen más a célja. A LinkedIn sokkal inkább a kapcsolatok építéséről, munkakeresésről, toborzásról, szakmai kredibilitásunk fokozásáról szól, mintsem a szórakozásról vagy kikapcsolódásról.
A LinkedIn használata: 4 tipp ahhoz, hogy a legtöbbet hozd ki a közösségi felületből
Most, hogy röviden áttekintettük, miért érdemes regisztrálni saját LinkedIn-fiókot, érdemes arról is szót ejteni, miképp javasolt használni a felületet. Következzenek a legfontosabb tanácsok!
1. Hozz létre egy meggyőző profilt!
Az első és talán legfontosabb, hogy meggyőző, tudatosan összeállított és az iparági sztenderdeknek megfelelő profilt hozz létre. Mutatjuk, mire érdemes figyelni!
- Válassz professzionális fényképet, amely megbízhatóságot sugall! Kerüld a rossz minőségű, telefonnal készült vagy rosszul megvilágított képeket!
- A név alatt található részt headline-nak, vagyis főcímnek nevezik, itt adható meg beosztásod. Válassz deskriptív, ugyanakkor kreatív megnevezést, amely jól összefoglalja pozíciódat! Kerüld a túl generikus és száraz headline szövegeket!
- A summary, vagyis összegzés résznél maximum 2000 karakterben mutatkozhatsz be, ez körülbelül 300-500 szó. Itt érdemes a legfontosabb tapasztalatokat, képességeket és eredményeket vázlatosan, meggyőző stílusban bemutatni. Érdemes figyelni az olvashatóságra és tagolásra, hiszen a legtöbb rekruter elsőként ezt a szekciót nézi át.
- Fontos, hogy profilunkon bemutassuk tapasztalatainkat és eredményeinket. Ezeknél a részeknél érdemes részletesen kifejteni eredményeinket, egyetemi aktivitásunkat, munkaköri feladatainkat.
- Ne feledkezzünk meg a képességek megadásáról sem.
- Amennyiben nehezen találsz ötletet, bátran inspirálódj más felhasználók fiókjából!
2. Ügyelj a részletekre!
A LinkedIn használata igazán egyszerű, azonban, ha valóban profi fiókot szeretnél, akkor érdemes az apró részletekre is figyelni. Íme pár apróság, amely segíthet kitűnni a tömegből!
- Mindenképp erősítsük meg mások képességeit, és ezzel fokozzuk a valószínűségét, hogy kapunk mi is ilyen visszajelzést.
- Kérjünk ajánlást munkatársainktól, főnökünktől és olyan személyektől, akik örömmel megerősítik szakmai képességeinket és eredményeinket!
- Használjunk egyedi URL-t az oldal által generált betű- és számkód helyett!
- Ne feledkezzünk meg az egyedi borítókép használatáról! Akárcsak a profilkép esetén, itt is érdemes az iparági normákat figyelembe venni. Egészen más jelenti a megfelelő borítóképet egy grafikus dizájner számára, mint egy kutatóorvos esetén.
- Ne feledkezzünk meg a kulcsszavak használatáról a headline és summary részeken! Ez segíthet abban, hogy a rekruterek könnyebben ránk találjanak!
- Törekedj arra, hogy a bemutatkozó kreatív és szellemes legyen! Ez segíthet abban, hogy profilod emlékezetes legyen!
3. Építs hálózatot tudatosan, légy aktív és ossz meg tartalmakat!
A LinkedIn használata segíthet a szakmai kapcsolatok építésében, éppen ezért fontos a hálózat tudatos építése. Következzen pár gyakorlati tipp!
- Add hozzá a hálózatodhoz a munkatársaidat! Ez triviális lépésnek tűnhet, mégis sokan megfeledkeznek róla.
- Ezt követően add hozzá a hálózatodhoz az ügyfeleket, beszállítókat és üzleti partnereidet!
- Lépj be releváns csoportokba és légy aktív! Válaszold meg a szakmai kérdéseket, kezdeményezz beszélgetéseket, oszd meg a tapasztalataidat!
- Fontos, hogy a LinkedIn egy szakmai közösségi felület, így itt a magánbeszélgetések helyett érdemes a szakmai témákra fókuszálni!
4. Kerüld a gyakori hibákat!
A fenti tanácsok követése mellett érdemes külön kiemelni a leggyakoribb hibákat, melyek ronthatják a LinkedIn-profilunk megítélését.
- Ne jelöljünk be tömegesen másokat, mert ez negatív fényt vethet ránk. Ehelyett érdemes tudatosan építeni profilunkat és az iparágunk fontos szereplőit a hálózatunkhoz adni!
- Használjunk angol nyelvet, de ügyeljünk a megfelelő nyelvhasználatra.
- Kerüljük az unprofesszionális elírásokat és nyelvi hibákat!
- Új végzettséget szereztél? Előléptettek, netán jelentős szakmai díjat kaptál? Ne felejtsd aktualizálni tartalmaidat! Egyes felmérések szerint a felhasználók több 50%-a nem frissíti adatait!
Gyakori kérdések és válaszok
Hol található a LinkedIn-belépés?
A LinkedIn-belépéshez kövesd az alábbi egyszerű lépéseket:
- Menj a https://hu.linkedin.com/ oldalra!
- Itt válaszd a „Continue with Google” (belépés Google-fiókkal) vagy „Sign in with mail” (belépés e-maillel) opciót!
- Ezt követően add meg a belépési adataidat, majd kattints a továbblépésre utaló gombra!
- Amennyiben nem emlékszel a jelszóra, kérhetsz emlékeztetőt, melyet a regisztrációkor megadott e-mail-címre küldenek.
A LinkedIn álláskeresésre is használható?
Természetesen! A LinkedIn egyik legértékesebb tulajdonsága, hogy a fejvadászok és cégek előszeretettel használják toborzásra.
Használható a LinkedIn magyar nyelven?
Célszerű angol nyelven használni a LinkedIn felületét, mivel a legtöbb felhasználó ezen a nyelven kommunikál.
Hogy lehetséges a LinkedIn-profil törlése?
A LinkedIn-profil törlése pofonegyszerű, mutatjuk, hogyan lehetséges:
- Bejelentkezést követően kattints a profil ikonra.
- Válaszd a „Settings & Privacy” (beállítások) lehetőséget.
- Ezt követően kattints az „Account management” (fiók kezelés), majd „Account preferences” (fiókbeállítások) részre.
- Itt válaszd a „Change” (megváltoztatás), majd „Close account” (fiók törlése) lehetőséget.
- Ezt követően pedig a „Next” lehetőséget.
- Végül add meg a jelszavad, és kattints ismét a „Close account” gombra.
Digitáliskészség-fejlesztő tananyagot keresel?
Hasznosnak találtad a cikkünket? A digitális készségek fejlesztése az élet minden területén jól jöhet. Ha szeretnéd e-learning-tananyagokkal segíteni a digitális készségeid fejlődését, akkor jelentkezz díjmentes e-learning-képzéseinkre! A jelentkezés teljesen kockázatmentes, hiszen semmilyen kötelezettséggel nem jár. A tananyag önálló tanulással, a saját időbeosztásod szerint, bárhonnan elvégezhető. A kurzusok teljesítése körülbelül 4 órát vesz igénybe. A határidőig sikeres vizsgát tevők hivatalos felnőttképzési tanúsítványt kapnak!