Tananyag

Az e-learning tananyaghoz vezető út

Tananyagfejlesztés folyamata

Kíváncsi vagy rá, hogyan látunk hozzá egy tananyag fejlesztéséhez? Semmiképpen sem a fejlesztéssel kezdjük. A tervezés az e-learning szakmában is kulcsa a sikeres kivitelezésnek.

1. IGÉNYFELMÉRÉS

Fontosnak tartjuk kellőképpen körüljárni és megérteni az igényeidet, hogy aztán azokat ki tudjuk tűzni a zászlóshajónkra. Segítünk jól körülhatárolni a célokat, feltérképezni a célközönséget, majd ezekhez igazítani a felhasználandó e-learning eszközöket. Ennek a lépésnek a célja, hogy értsük egymást.

2. KONCEPCIÓ ALKOTÁS

Miután tisztában vagyunk az igényekkel és a mozgásterünkkel, akár önállóan, akár veled közösen, elkészítjük azt a koncepciót, ami lefekteti az alapokat – meghatározza a tananyag tartalmát és struktúráját, kijelöli a grafikai irányt, kitér a technológiai eszközökre, valamint vázlatosan kifejti a kerettörténetet.

3. FORRÁSANYAG MEGÍRÁSA

Ha a forrásanyag már a folyamat legelején rendelkezésre áll, akkor ebben a fázisban a koncepció alapján már csak csiszolni, esetleg kiegészíteni kellhet a szakmai tartalom tudásbázisát. Ideális esetben a koncepció és a forrásanyag között kölcsönhatás alakul ki, mindkettő hat a másikra. A forrásanyagot általában a Megrendelő által delegált szakértő csapat írja meg.

4. ARCULATI ÉS TECHNOLÓGIAI TERVEZÉS

Akár a 3. lépéssel párhuzamosan el tudunk kezdeni dolgozni a koncepció által lefektetett grafikai és technológiai alapokon. Ennek a lépésnek egy olyan prototípus az eredménye, amelyen keresztül betekintést nyersz abba, hogy hogyan fog kinézni és működni az e-learning tananyag a folyamat végén. Már ezen a ponton gyűjtjük és beépítjük a meglátásaidat, hogy a tananyag fejlesztése ne menjen el egy olyan irányba, ami számodra nem szimpatikus.

5. FORGATÓKÖNYV ÍRÁS

A filmes szakmához hasonlóan, mielőtt bármi gyártásához hozzákezdenénk, készítünk egy forgatókönyvet, ami a prototípussal együtt teljes képet ad arról, hogy mit fogsz kézhez kapni a folyamat végén. Tartalmazza a szöveges tartalmakat, a tervezett képi és videó elemek leírását, valamint az interakciók tervét.

6. TANANYAG FEJLESZTÉSE

A konkrét fejlesztésnek jóváhagyott prototípus és forgatókönyv birtokában tudunk nekilátni. Ennek a lépésnek a része a grafikák meg-, vagy újrarajzolása és a videós betétek elkészítése is. Mielőtt átadjuk a tananyagot, mi is leteszteljük, hogy neked már csak az apró csiszolni valókra kelljen odafigyelned.

+1 KONZULTÁCIÓ, TANÁCSADÁS, PROJEKTVEZETÉS

Nem szeretünk pusztán megvalósítóként “lehozni” projekteket. Fontosnak tartjuk, hogy meglátásainkat és tanácsainkat folyamatosan kommunikáljuk feléd, a problémákra megoldási javaslatokkal érkezzünk, hogy neked már csak dönteni kelljen az információk birtokában. Az egész folyamatra, és a létrehozandó termékre, mint közös munkára tekintünk, célunk, hogy számodra teljesen transzparens legyen az előrehaladás. Van tapasztalatunk a képzések szervezésében, belső marketingjében és kommunikációjában is – számíthatsz ránk ezekben is!

Tananyagfejlesztés folyamata