Keretrendszer

A Moodle 3.11 verziójának újdonságai

Moodle 3.11
Sharing is sexy!

2021. május 17-én megjelent a 3-as verziócsalád legfrissebb alverziója, a Moodle 3.11, mely ezúttal újdonságaival a tanulási folyamat átláthatóságán keresztül a tanulási élmény fejlesztését, és az akadálymentesítés támogatását emelte a középpontba.

Ha érdeklődsz a téma iránt, de még nem hallottál a Moodle e-learning rendszerről, akkor ajánljuk figyelmedbe a Moodle keretrendszert bemutató oldalunkat.

A korábbi Moodle verziók újdonságait bemutató posztokat erre találod.

A Moodle 3.11-ben bemutatott érdekesebb újdonságok az alábbiak:

  1. Kurzustevékenységek teljesítési feltételeinek átláthatósága
  2. Akadálymentesítés ellenőrzése
  3. Tesztkérdés beállítások és plágium vizsgálat kiterjesztése
  4. Felhasználói profilmezők kezelésének finomhangolása
  5. Lejátszási sebesség állíthatósága
  6. H5P és tartalombank finomhangolások

A Moodle 3.11 verzió legfontosabb újdonságait emeljük ki részletesebben a poszt további részében.

Kurzustevékenységek teljesítési feltételeinek átláthatósága

A Moodle 3.11 verzióban a tanulók számára áttekinthetőbb lett, hogy mit kell tenniük a kurzus sikeres teljesítéséhez.

Vizuálisan, a kurzus oldalán is láthatóvá válik számukra, hogy az adott tevékenység mikortól nyílik meg, meddig lesz elérhető és mi a pontos feladat. Ezt a nézetet az oktatók a kurzus beállításainál tudják ki-, vagy bekapcsolni.

Ezen felül a tevékenységek teljesítésében való előrehaladást mutató riport kiegészítésre került új szűrési lehetőségekkel, így ha az adott kurzusban már nehezen áttekinthető mennyiségű tevékenység van, le tudjuk szűrni a találatokat pl. a különböző tevékenység típusokra.

Akadálymentesítés ellenőrzése

Az e-learning kurzusok készítésének és tervezésének fontos része az akadálymentesítés,

mely során a lehető legkényelmesebbé kell tenni a tanulási folyamatot azon tanulók számára, akiknek valamilyen kihívással kell küzdeniük (mint például a látássérültek), illetve célszerűen minden tanuló számára. A Moodle új verziójába beépített eszköztár segítségével az oktatók már ellenőrizni tudják a kurzus elemeit ezen szempontokból is.

Moodle 3.11 új funkciók

Tesztkérdés beállítások és plágium vizsgálat kiterjesztése

Kérdés létrehozásánál az adott kérdés beállításai könnyen átemelhetők a következő létrehozott kérdéshez. Ezen felül az esszé kérdéshez kötődően már megadható minimum és maximum szó korlát, illetve, ha a Moodle rendszerhez hozzá van kötve plágiumfigyelő alkalmazás, annak használata kiterjeszthető ezen kérdéstípusra is.

Felhasználói profilmezők kezelésének finomhangolása

A korábbi verzióknál még beégetett profilmezők, melyek létjogosultsága megkérdőjelezhető volt (pl. weboldal és egyéb kapcsolatfelvételhez kötődő azonosítók), egyedileg hozzáadható profilmezővé avanzsáltak, így nagyobb mozgásteret adva az adminisztrátorok számára a profilmezők beállításában. Ezen felül az új Moodle verzióban az egyedileg kialakított szöveges profilmezők megjelenítése lehetővé vált bizonyos riportokban, mint a Felhasználók listázása, vagy egy kurzuson belül a Résztvevők oldal.

Lejátszási sebesség állíthatósága

A Moodle 3.11 verzió a beépített hang és videólejátszójához kötődően lehetőséget ad a tanulóknak a lejátszási sebesség meghatározására: választhatnak gyorsabb és lassabb sebességet is a normál tempóhoz képest, így a saját tanulási sebességükhöz igazíthatják a lejátszást.

H5P és tartalombank finomhangolások

A legfrissebb Moodle verzióban az adminisztrátorok már állítani tudják, hogy mely H5P tartalomtípusokat rejtenek el, vagy tiltják azok használatát. A tartalombank jelzi azt is, hogy az adott tartalomtípus hány helyen van használva, így figyelmeztetve törlési szándék esetén a lehetséges következményekre.

 

Frissítenéd a Moodle rendszeredet, hogy kipróbálhasd a Moodle 3.11 új funkciót? Már frissítetted, de kérdésed van az új lehetőségekkel kapcsolatban? Keress minket, segítünk!

Ha tetszett a poszt, kövesd a Facebook oldalunkat, hogy azonnal értesülj az új Moodle verziók megjelenéséről és a funkcionális újdonságokról!

Mongyi Zsolt

A poszt szerzője Zsolt, a SKOLL senior projektvezetője, 10 éve vezet Moodle elearning rendszer bevezetési, fejlesztési, üzemeltetési projekteket. Az általa is bevezetett, és folyamatosan támogatott Moodle LMS-ekből jelenleg is több tízezren tanulnak.

Mongyi Zsolt

Sharing is sexy!
Hasonló posztokhoz kattints a címkék valamelyikére: