E-gyorstalpaló

E-gyorstalpaló sorozat: A TikTok használata kezdőknek

Posted

A TikTok használata pofonegyszerű és magától értetődő.
Sharing is sexy!

E-gyorstalpaló sorozatunkban sorra vesszük a legfontosabb digitális kompetenciákat. Kétség kívül ide sorolható a közösségi média alapos ismerete és használata. Éppen ezért a múltban részletes útmutatót készítettünk a Facebook használatáról, melyben érthetően és tömören sorra vettük a felület funkcióit, előnyeit és beállításait. Sorozatunk legújabb részében egy másik social media platform kerül sorra: a TikTok!

Miért érdemes használni a platformot?

A TikTokot kizárólag gyerekek használják, ugye? Korántsem! A dinamikusan növekvő közösségi felületen minden korcsoport megtalálható, sőt egyre több hírportál, publicista, művész és vállalkozás használja a felületet. A következőkben bemutatjuk, milyen érvek szólnak a TikTok használata mellett.

1. Gyorsan növekszik

Egy 2022-es felmérés szerint a TikTok a második legtöbb felhasználóval rendelkező közösségi felület, melyen több mint 1,7 milliárd fiók található. Az összehasonlítás kedvéért, itt a teljes top lista:

  • Facebook: 2,606 milliárd felhasználó
  • Tiktok: 1,719 milliárd felhasználó
  • Instagram: 1,245 milliárd felhasználó
  • WeChat: 1,112 milliárd felhasználó
  • LinkedIn: 716 millió felhasználó
  • Snapchat: 549 millió felhasználó
  • Twitter (X): 397 millió felhasználó

A gyors ütemben növekvő felhasználói bázisból következik, hogy egyre több típusú tartalom lelhető fel TikTokon, gazdasági jelentősége pedig fokozódik. Ha szeretnél naprakész maradni a közösségimédia-trendekben, akkor nem érdemes figyelmen kívül hagyni a platformot.

Közösségi média felhasználók száma, 2017-2022 (Statista)

2. Meghatározó közösségi média felület

Egy évtizede még nehezen volt elképzelhető, hogy politikusok, nemzetközi szervezetek, tudományos tanácsok és fontos közéleti szereplők Facebook-posztokban vagy éppen maximum 280 karakter hosszúságú tweetekben kommunikáljanak fontos üzeneteket. Azonban idővel átalakultak a tömegtájékoztatási szokások, így ma már ez a megszokott kommunikáció része. Várhatóan a TikTok szerepe is fokozódni fog a jövőben, így érdemes lehet ezen a felületen is aktívnak lenni. Már most látható, hogy a rövid, szórakoztató videók mellett fontos közéleti tartalmak is kezdenek megjelenni a közösségi platformon.

3. Szórakoztató és diverz tartalom található a felületen

A TikTok algoritmusa rövid időn belül felméri a felhasználó egyedi ízlését, így idővel személyre szabott tartalmat javasol. Olyan metrikák alapján, mint például a felhasználói aktivitás vagy a kijelző előtt töltött idő, folyamatosan finomhangolja a javaslatokat. Így biztos lehetsz abban, hogy az ízlésednek megfelelő videókat mutat a TikTok számodra. A vicces sketchektől kezdve a főzős tartalmakon át egészen a tudományos ismeretterjesztő anyagokig minden megtalálható a felületen.

4. Vállalkozásként akár ingyen is elérhetjük ügyfeleinket

A TikTok használata vállalkozások számára is kifizetődő lehet, hiszen egy-egy virális videó több százezer megtekintését is generálhat. Így akár ingyenesen is tömegek érhetőek el a kreatív TikTok-marketing segítségével. Továbbá fizetett hirdetések is rendelkezésre állnak, melyek segítségével targetáltan érhetjük el célközönségünket.

A TikTok tartalomgyártás mindössze egy telefont igényel.

A TikTok használata kezdőknek

A TikTok használata pofonegyszerű és magától értetődő, így pár perc alatt elsajátíthatók a legfontosabbak. A következőkben részletesen bemutatjuk, mire érdemes figyelni az új felhasználóknak.

Regisztráció a TikTokra

Bár a TikTok számítógépről akár regisztráció nélkül is elérhető, ahhoz, hogy az összes funkciót élvezhesd, érdemes regisztrálni. Mutatjuk, hogyan teheted meg!

Regisztráció a TikTokra:

  1. Menj a https://www.tiktok.com/signup webolalra!
  2. Válaszd a preferenciáidnak megfelelő lehetőséget! Regisztrálhatsz Facebook- vagy Google-fiókoddal, ha szeretnél. Amennyiben inkább telefonszámmal vagy e-mail-címmel regisztrálnál, erre is van lehetőség!
TikTok regisztráció
  1. A példában az első lehetőséget (Use phone or email) választottuk. A következő oldalon szükséges megadni a születési dátumot, telefonszámot és az SMS-ben elküldött biztonsági kódot!
TikTok regisztráció - felhasználói adatok megadása
  1. A biztonsági kód megadását követően szükséges beállítani jelszavunkat és egyedi felhasználónevünket. A jelszó 8–20 karakter közötti, kis- és nagybetűt, illetve számot kell, hogy tartalmazzon.
TikTok regisztráció - jelszó és felhasználónév megadása
  1. A sikeres regisztrációt követően használható a TikTok!

A TikTok letöltése

Bár a TikTok weben keresztül is elérhető, az egyszerűbb és kényelmesebb használat érdekében akár appként is használható. Mutatjuk, hogyan tölthető le!

A TikTok letöltése:

  1. Válaszd ki az eszközöddel kompatibilis letöltési lehetőséget!
  2. Kattints a „Letöltés” gombra!
  3. Szükség esetén add meg a belépési adataidat!
  4. Miután az appot telepítetted, már használható is!

Belépés a TikTokra

A TikTokra történő belépés igazán egyszerű, hasonló bármely egyéb weboldalra vagy alkalmazásba történő bejutáshoz. Mutatjuk a legfontosabb lépéseket!

Belépés a TikTokra:

  1. Menj a https://tiktok.com/ weboldalra, vagy nyisd meg az alkalmazást!
  2. A példában az asztali számítógépről történő bejelentkezést mutatjuk be. Ehhez kattints a jobb felső sarokban található „Login” (bejelentkezés) gombra.
TikTok belépés
  1. Majd válaszd ki a preferált belépési módot!
  2. A példában a „Use phone / email / username” (Telefon / e-mail / felhasználónév használata) lehetőséget választottuk.
  3. Az adatok megadását követően sikerült a belépés!

A TikTok beállítása

Szeretnéd személyre szabni beállításaidat? Ehhez nincs más dolgod, mint az alábbi lépéseket követni.

A TikTok beállítása:

  1. Kattints a jobb felső sarokban található profilképre!
  2. Majd válaszd a „Settings” (Beállítások) menüpontot!
TikTok beállítása
  1. Itt egyebek mellett a következőket állíthatod be:
    • Fiók törlése
    • Felhasználó országa
    • Láthatóság (itt beállítható, hogy a fiókod ne legyen kereshető mások által)
    • Értesítések
    • Üzleti fiók (több statisztikai adat érhető el üzleti fiókoknak)
    • Kijelzőidő korlátozása

A TikTok törlése

Kipróbáltad az appot, és mégsem szeretnéd használni a jövőben? Mutatjuk, hogyan tudod törölni a fiókodat.

A TikTok törlése:

  1. Menj a korábbi pontból ismert beállítási felületre!
  2. Majd válaszd a „Delete account” (Fiók törlése) pontot!
  3. Itt add meg az SMS-kódot!
  4. Majd kattints a „Delete” lehetőségre!

Gyakori kérdések és válaszok

A TikTok és a pénzkeresés: hogyan monetizálható a közösségi felület?

A TikTok használata akár anyagi előnyökkel is szolgálhat, hiszen a nagy népszerűségnek örvendő tartalmak után több módon is pénzhez juthatsz. A felület monetizálásának alapvetően három módja van:

  • Pénz a megtekintések után: miután csatlakozol az úgynevezett Creator Fund programhoz, a TikTok a videóid megtekintése után pénzt fizet. Ennek a pontos összege sok szempont alapján változhat, nagyjából 0,02-0,04 amerikai dollár 1000 megtekintés után. Tehát körülbelül 11 ezer forint 1 millió megtekintésenként.
  • Szponzorált tartalom: a népszerű TikTok-tartalomalkotók részt vehetnek kollaborációkban, melyek során egy vállalat pénz fizet a hirdetések megjelenéséért. Ilyenkor a videóban bemutatott termékért vagy szolgáltatásért akár több százezer forintot is fizetnek a vállalatok.
  • Forgalomterelés saját webshopra: további monetizációs megoldást jelenthet az, hogy a TikTokról forgalmat terelhet a felhasználó a saját webshopjába. Ilyenkor a videókat megtekintő személyeket arra biztatja a tartalomalkotó, hogy látogassanak el a weboldalára, amelyen szolgáltatások és/vagy termékek vásárolhatóak meg.

Mennyi a TikTok-fizetés? Mekkora összeg kereshető a platformon?

A TikTok által kifizetett összeg 1000 megtekintésenként körülbelül 0,02-0,04 amerikai dollár.

Miért kerülendő a TikTok-követők vásárlása?

A TikTok-követők vásárlása sérti a közösségi média felhasználói feltételeit, továbbá a vásárolt követők hátrányosan befolyásolhatják az eléréseidet.

Mi szükséges a TikTok tartalomgyártáshoz?

A TikTok tartalomgyártás mindössze egy telefont igényel. Ahhoz, hogy elkezdj videókat készíteni a felületre, nem szükséges speciális kamera vagy videóvágó szoftver. Idővel természetesen bővíthető a felszerelésedet, ha szeretnél jobb minőségű videókat készíteni.

Digitáliskészség-fejlesztő tananyagot keresel?

Hasznosnak találtad a cikkünket? A digitális készségek fejlesztése az élet minden területén hasznos lehet. Ha szeretnéd e-learning-tananyagokkal segíteni a digitális készségeid fejlődését, akkor jelentkezz díjmentes e-learning-képzéseinkre! A jelentkezés teljesen kockázatmentes, hiszen semmilyen kötelezettséggel nem jár. A tananyag önálló tanulással, a saját időbeosztásod szerint, bárhonnan elvégezhető. A kurzusok teljesítése körülbelül 4 órát vesz igénybe. A határidőig sikeres vizsgát tevők hivatalos felnőttképzési tanúsítványt kapnak!

Jelentkezés a digitáliskompetencia-fejlesztő képzésre!

    Tetszett a cikk? Szeretnél a témában ingyenesen tovább tanulni?

    Akkor iratkozz fel, és küldünk egy e-mailt, ha díjmentes, online kurzust indítunk!

    0% spam, 100% online oktatás.

    A feliratkozással elfogadod az adatkezelési tájékoztatót.

    SKOLL

    A SKOLL az egyik legnagyobb, kifejezetten online oktatással, e-learning rendszerekkel, digitális tananyagokkal foglalkozó hazai vállalkozás. Csapatunkat pedagógusok, forgatókönyvírók, grafikusok, videós stáb, programozók és tananyagfejlesztők egyaránt erősítik. Több mint 10 éves tapasztalattal teljesen lefedjük az e-learning komplex értékláncát.

    SKOLL Learning Technologies Kft.

    Sharing is sexy!