Egy vállalat életében fontos a folyamatos fejlődés: mind digitális-technológiai, mind pedig a humán erőforrás szintjén. Utóbbihoz egy edukációs stratégiára és egy továbbképzési rendszerre van szükség: ehhez adunk segítséget!
A továbbképzés és a betanítás fontossága
A továbbképzés akkor jó, ha folyamatosan történik.
Sajnos a gyakorlatban a munkavállalók képzése ennek ellenére sokszor abban merül ki, hogy a vezetőség új víziója, tervei kerülnek bemutatásra továbbképzés néven. Ugyanígy, ha esetleg egy új vállalatirányítási szoftvert vezet be a cég, annak betanítása is általában egy egyszeri, mindent átfogó alkalom a hatékonyság és elégedettség felmérése, illetve összességében egy utánkövetési stratégia megalkotása nélkül.
Működő továbbképzési rendszerek
Nem elég az, ha koncepció nélkül, hol soft skilleket, hol hard skilleket, stratégia, előzetes felmérés és nyomonkövetés nélkül oktatunk a kollégáknak.
Vannak olyan vállalatok, akik időnként ugyanannak a tréningnek az elvégzését kérik a kollégáktól: lehet ez client service tréning, értékesítési tanfolyam, vagy akár konfliktuskezelés is. Ez így viszont könnyen lehet olyan, mintha egy lyukas vödörbe öntenénk időnként több tízliternyi vizet.
Egy folyamatos működésre tervezett továbbképzés ezzel ellentétben egymásra épülő tananyagokból áll, melyek legfontosabb célja a tudásmenedzsment, azaz az adatok és információk hatékony átadása mellett a tudássá és bölcsességé mélyítés, a kontextusba helyezés és a mindennapi munkában való hasznosíthatóság támogatása.
Egy továbbképzési rendszernek ehhez az alábbi funkciókra van szüksége:
- tananyagszerkesztő felület;
- tudásanyag megosztásának lehetősége;
- lejátszóeszköz;
- tudásmenedzsment eszközök (fogalomtár, wiki, adatbázisok);
- üzenetküldő lehetőségek (fórum, chat, privát- és csoportos üzenetküldés);
- csoportmunkát támogató funkciók;
- gamifikáció a motiválás érdekében;
- HR eszközök (állománykezelés, elégedettségmérés);
- online tudásmérés és vizsgáztatás, többféleképpen;
- egymásra épülő modulok megalkotása (új tananyagok feloldása bizonyos oktatóanyagok elvégzésével)
- eseménynaptár funkció;
- tanúsítványok generálása és kezelése;
- értékelési lehetőségek (feladatbeadás, műhelymunka, esszé kérdések, pontozás és visszajelzés)
- riportálási funckió a tanulás és a sikeresség nyomon követéséhez.

Milyen továbbképzési rendszer érhető el a cégeknek?
Egy továbbképzési keretrendszer megadja a vázát egy sikeres, céges edukációs program számára.
Egy rendszerben így egyszerre monitorozható a kollégák teljesítménye, illetve, egy integrált szoftver esetén az is kimutatható, hogy egy-egy képzés mekkora hatással volt a munkavállalók munkafolyamatainak hatékonyságára (gyorsabb, esetleg pontosabb lett-e utána a kolléga).
A Skoll-nál több mint 10 év szakmai tapasztalata alapján a MOODLE és a TOTARA keretrendszereket javasoljuk cégek számára, amelyek a fent felsorolt funkciók mindegyikét magukban foglalják. Mindezt egyszerűen kezelhető és tanulható, felhasználóbarát felületeken. Kiválóan alkalmasak egy blended (kevert) megközelítést is támogatni, ahol a személyes tréningeket magas színvonalú digitális oktatási anyagok egészítenek ki, mindezt egy rendszerben adminisztrálva.
Szakmai továbbképzések, digitálisan
Több mint 5000 lefejlesztett e-learning anyag és közel 100.000 aktív felhasználó mellett azt valljuk, hogy a digitális továbbképzési rendszer a legjobb megoldás a kollégák legtöbb soft- és hard skill-jének javítására.
Ha érdekelnek más cikkeink is, látogass el blogunkhoz, ha pedig kérdésed van, vedd fel velünk a kapcsolatot!
Ha tetszett a poszt, kövesd a Facebook oldalunkat, hogy azonnal értesülj a képzések, e-learning és oktatás világával kapcsolatos hasonló cikkeinkről!
